Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Napenergiával kombinált passzívház Londonban

Létrehozva:

|

Természetes alapanyagok, kézi kivitelezés, alapos, körültekintő munkálatok. Ez jellemzi azt a London külvárosában megépített lakóotthont, amely a Flint ház nevet kapta.

A megrendelő ügyfelek azzal a kéréssel fordultak a Nick Willson építész irodához, hogy számukra olyan energiatakarékos otthont tervezzenek, amely alig-alig tartalmaz modern építészeti elemeket. Kérésüknek eleget téve, az építészek kerülve a manapság divatos minimalista küllemet, a természet színes, gazdag palettáját részesítették előnyben a tervezéskor.

Ez az építészeti megjelenés az öko otthon jegyében született. Ennek az formatervezett háznak az egyediségét, különlegességét a következő kivitelezési megoldások adják: napenergiával kombinált passzív ház jelleg, fenntarthatóan kitermelt fa alapanyag, zöld tetős garázs, kíváló hőszigetelés. Jóllehet előregyártott fa szerkezetet kapott az épület, ámde ezután itt mindent kézi erővel hoztak létre az egyedi igények, a funkcionalitás és az energiahatékonyság maximális figyelembe vételével. A fűtést a tetőn elhelyezett szolár panelek biztosítják, a természetes fény az óriásira tervezett ablakokon jut be az épületbe. A tervezők szándéka érvényesül a természetes szellőzés kialakításával, valamint az összegyűjtött esővíz hasznosításával.
forrás: alternativenergia.hu

 

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!