Kapcsolatfelvétel

Utazás

“Okos biztonsági öv” ellenőrzi a szívritmust, nehogy elaludjon a sofőr

Létrehozva:

|

“Okos biztonsági övet” fejlesztenek spanyol mérnökök. A készülék figyeli a szívritmust, és vészjelet bocsát ki, ha az elalvás veszélye fenyegeti a kormány mögött ülőt.

A műszer észleli, ha lassul a légzés és a szívverés, ekkor figyelmeztető jelet ad, hogy az autó vezetője húzódjon le, így megelőzheti a balesetet – tudósított a The Daily Telegraph online kiadása. A Harken nevű új készüléknek része a különleges ülésborítás is, mely szintén méri a szív és a légzés ritmusát.

“E két érték változásai összefüggnek a kimerültséggel, ezért jól jelzik, mennyire éber az autóvezető. Ha tehát az álmosság erőt vesz rajta, a műszer észleli a szívverés és a légzés módosulását, és figyelmezteti a sofőrt, mielőtt a tünetek veszélyessé válnának” – magyarázta José Solaz, a valenciai Biomechanikai Intézet munkatársa.

Az álmosság csökkenti a reakcióidőt, a koncentrációt és a figyelmet. A kimerültséggel kapcsolatos autóbalesetek többsége hosszú vezetés alatt, monoton utakon, például autópályán történik hajnali 2 és 6 óra között, vagy közvetlenül ebéd után. A kamionsofőrök és a váltott műszakban dolgozók esnek legnagyobb eséllyel áldozatául. Az elalvós balesetek okozóinak legnagyobb része (85 százaléka) férfi, több mint egyharmaduk 30 éves vagy annál fiatalabb. Az új monitort úgy tervezték, hogy csak a szív- és légzésritmust kövesse, és figyelmen kívül hagyja a jármű mozgását. A kutatócsoport sikerrel tesztelte a találmányt versenypályákon, de hamarosan a spanyol utakon is kipróbálják, hogy megnézzék, működik-e közlekedési helyzetekben is. Hisznek abban, hogy ha az “okosöveket” és az ülésborításokat beszerelik az autókba, az több ezer baleseti halált előzhet meg az európai utakon.

 

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Utazás

Felmérés: az online rendelők többsége is inkább a bolti vásárlást részesíti előnyben

Az elmúlt egy évben online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben, ugyanakkor nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok között – derült ki a Reacty Digital és az Olcsobbat.hu közös felméréséből.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az MTI-hez kedden elküldött összefoglaló szerint a 60-79 évesek háromnegyede szíve szerint inkább személyesen venné meg a termékeket, míg a 18-29 éves korosztályban már tízből hatan az online vásárlást preferálják. Az online vásárlók 66 százalékánál a futáros házhozszállítás volt a leggyakoribb szállítási mód az elmúlt egy évben. A csomagautomaták népszerűsége nőtt, míg az üzletben, telephelyen, irodában történő személyes átvétel aránya kissé visszaesett. A csomagautomatát választók 79 százaléka azért dönt e mellett az átvételi mód mellett, mert így nem kell az üzletek nyitvatartásához igazodnia vagy a futárt várnia. Szintén erős érv, hogy ez a szállítási mód olcsóbb, mint egyes más alternatívák. A csomagautomatát választók 21 százalékánál szempont volt, hogy környezetbarát megoldásnak véli a módszert. A 18-79 éves válaszadók 31 százaléka az internetes, 26 százaléka inkább a személyes vásárlást tartja környezettudatos megközelítésnek, 43 százalék pedig egyformán vélekedik a kettőről. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy az online rendelést tartja környezettudatosabbnak a személyes vásárlással szemben.

A 18-79 évesek 15 százalékánál fordult már elő, hogy azért nem rendelt meg valamit online, mert az ellentmondott volna környezetvédelmi törekvéseinek. Az online rendelők háromnegyede inkább, vagy minden alkalommal elektronikus számlát választana vásárlásai mellé, ha szabadon dönthet ebben a kérdésben. Minél magasabb iskolai végzettsége van valakinek, annál inkább preferálja az online számlát, de összességében még a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők is inkább az online felé hajlanak. Az online vásárlók 54 százaléka számára vonzóbb az a webáruház, amely egyértelműen jelzi, hogy környezettudatosan szállít vagy olyan csomagolást használ. A Reacty Digital 2022. november 10-22. között végezte 1000 fős kutatását a VeVa online kutatási közösségben, az eredmények kor, nem, iskolai végzettség, illetve a lakóhely régiója szerint reprezentatívak a 18-79 éves magyar lakosságra.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!