Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Hogyan legyél első és (egyetlen) egy nemzetközi zöld kampány térképén?

Létrehozva:

|

Ha követed a Zöld Tartalom Facebook oldalát, akkor talán már felfedezted, hogy csütörtökönként különböző aktuális zöld témákkal segítek kitalálni, miről is írhatnál a saját oldalaidon.

Múlt csütörtökön a március 15-i Fogyasztók Világnapjára hívtam fel a követők figyelmét ezzel a poszttal:
“Hogyan kapcsolódhat ez a környezetvédő tevékenységemhez?”

A tudatos fogyasztás a fő üzenet!

Mivel éppen az a célod, hogy online marketing eszközökkelérd el az ügyfeleidet, partnereidet vagy a vásárlóidat, így neked is biztosítanod kell a saját fogyasztóid jogait.

Advertisement

“Ez csak természetes. Miért írjak erről?”

Mert ez olyan pozitívum, amire érdemes felhívnod a közönséged figyelmét. Jó, ha tudják, hogy foglalkozol az online biztonsággal és a tőlük gyűjtött adatok jó kezekben vannak nálad.

Advertisement

Nézd csak a nemzetközi kampány néhány üzenetét:

“Az emberek 72%-a nem tudja, az informatikai vállalatok milyen adatokat gyűjtenek online róla.”

Advertisement

“2015-ben több mint fél milliárd digitális személyes adatot veszítettek vagy loptak el.”

“Jó ötlet, írok róla. Figyeljek még valamire?”

Advertisement

Persze! Ha egy nemzetközi kampány témája illik a te zöld tevékenységedhez, ne csak magát a témát dolgozd fel a saját oldaladon! Ismerd meg a kampány oldalát és tudd meg, hogyan lehet ahhoz kapcsolódni!

Gyakori lehetőségek: helyi akció szervezése, kampányoldal és logó, plakát megosztása, egyedi #hashtag referencia használata, fotó készítése és beküldése stb.

Advertisement

A most bemutatott nemzetközi kampány esetén egy egyszerű tweet (Twitter) üzenettel és abban a #betterdigitalworld használatával első és egyetlen magyar szereplőként sikerült felkerülnöm a nemzetközi térképre!

Ennyit te is könnyen meg tudsz tenni!

Advertisement

Hogyan használd ezt a példát a jövőben?

Figyeld a Zöld Tartalom Facebook oldalán megosztott ötleteket! Nem véletlenül használom ilyenkor a #csütörtök #ujtartalom #thursdaymotivation #inspiration #newcontent jelzéseket. Ha egy téma passzol a munkádhoz, ismerd meg a kezdeményezés céljait és a csatlakozás lehetőségeit! Még az is megtörténhet, hogy a kampány nemzetközi résztvevői felfigyelnek a munkádra és új kapcsolatok épülnek!

Advertisement

forrás: zoldtartalom.hu

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöldinfó

Zöld fordulat lépésről lépésre – így formálja a jövőt a MOHU

Túl van az első éven az italos palackok visszaváltási rendszere, és az eddigi tapasztalatok pozitívak: a magyarok többsége gyorsan alkalmazkodott az új szokáshoz.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az italos palackok új visszaváltási rendszerének első évi tapasztalatairól is beszélgetett Áder János volt államfő Pethő Zsolttal, a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. vezérigazgatójával Kék bolygó című podcastjának közzétett legújabb, a YouTube videómegosztó portálon is elérhető adásában – írja az alternativenergia.hu. A Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke felidézte: az italos üvegek, PET-palackok és alumínium dobozok visszaváltási rendszerét egy éve vezették be. Emlékeztetett rá, hogy az EU kötelezi a tagországokat – így Magyarországot is – a hulladékok minél nagyobb arányú feldolgozására, újrahasznosítására. Így például tíz éven belül a kommunális hulladék 65 százalékát már újra kell hasznosítani – hívta fel a figyelmet. Pethő Zsolt elmondta: várakozásokon felüli volt az emberek részéről az új rendszer fogadtatása, hiszen az említett csomagolóanyagok esetében napi 6-7 millió, ünnepek után napi több mint 10 millió darabot váltanak vissza. Az eddigi tapasztalatok szerint ötből négy csomagolóanyagot visznek vissza. A PET-palackok esetében pedig kilencven százalékon felüli a visszagyűjtési arány – fűzte hozzá.

A kezdeti fennakadások mára nagyrészt elmúltak, s a rendelkezésre álló mintegy 3000 palackvisszaváltó automata 95 százalék feletti arányban működik, miközben 1700 kézi visszaváltási pont is rendelkezésére áll. A vezérigazgató megjegyezte, hogy Németországban és a skandináv államokban már elérték a hulladékhasznosításra kitűzött uniós újrahasznosítási arányt, amit szerinte Magyarország is teljesíteni tud, bár ehhez még sok fejlesztésre, és az emberek tudatosságára is szükség van. Pethő Zsoltot a használt sütőolaj visszagyűjtésével kapcsolatos eddigi tapasztalatokról, tervekről is kérdezte Áder János, felidézve, hogy Kaposváron már bevezették a házhoz menő olajgyűjtési rendszert. A vezérigazgató felhívta a figyelmet arra, hogy a sütőolajnak még mindig nagyon komoly része kerül a csatornákba, pedig komoly szennyezést okozhat a szennyvízelvezető rendszerben és a talajban, ráadásul abból jó minőségű biodízel üzemanyagot lehet előállítani. A vezérigazgató arra biztatott mindenkit, hogy gyűjtse külön edényben a használt olajat, s azt adja le. A MOHU oldalán bárki megkeresheti, hogy lakhelyéhez közel hol van legkönnyebben elérhető leadási pont, például Mol-töltőállomás – fűzte hozzá.

A többutas, többször használható palackokkal kapcsolatban közölte: amennyiben a gyártók és forgalmazók részéről erre igény mutatkozik, vagy jogszabály kényszeríti őket többutas csomagolóanyagok használatára, a MOHU meg tudja oldani ezek visszagyűjtését is. Áder János ismertette, hogy a hulladékok nagyobb arányú újrahasznosítása érdekében a MOHU összesen 80 hulladékudvart hoz létre a következő években. Egy ilyen már készen van, idén pedig további hat létesül, ezekben 30-40 különböző hulladéktípust tudnak majd fogadni – jegyezte meg Pethő Zsolt. A hulladéklerakási arány drasztikus csökkentését szolgáló beruházások a következő tíz évben mintegy 200-250 milliárd forintos beruházást jelentenek a MOHU számára, továbbá egy hasonló költséggel megépíthető új égetőművet is építenek a nem feldolgozható hulladékok kezelésére – tette hozzá.

Advertisement

A vezérigazgató arról is szólt, hogy az ételmaradékok visszagyűjtése jelenleg 13 településen zajlik tesztjelleggel, a tapasztalatok fényében döntenek a rendszer bővítéséről. Áder János felhívta a figyelmet, hogy a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány elem- és elektronikushulladék-visszagyűjtési, és figyelemfelhívó kampányt indított korábban a MOHU-val közösen, annak keretében pedig 83 tonna hulladékot gyűjtöttek össze és 16 kisfilm is készült a Youtube-ra, azok közül a legkevésbé nézetteket is több mint 700 ezren látták. Pethő Zsolt ezzel kapcsolatban annak a véleményének adott hangot, hogy a fiatalok egy jelentős része nyitott a fenntarthatóság, az újrahasznosítás iránt, s szívükön viselik a bolygó sorsát, ami azt jelenti, érdemes őket kisebb-nagyobb programokkal megcélozni. A következő esztendő feladatai kapcsán a vezérigazgató ismertette: a visszaváltási rendszerben el szeretnék érni a 90 százalékos arányt, folytatódni fog a hulladékudvarok építése reményei szerint tíz ilyen átadásával, elindulhat egy százhalombattai égetőmű építése, továbbá a szelektív gyűjtőedények számát is félmillióval kívánják növelni országszerte.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák