Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Ismét felbukkant a Tesla futurisztikus járgánya

Minden alkalommal, amikor csak felbukkan egy Cybertruck, a Tesla-rajongók részletesen kibeszélik a közösségi oldalakon az autó tulajdonságait, hiszen azok látszólag sokat változtak az elmúlt években.

Létrehozva:

|

A Tesla futurisztikus pickupjának újabb darabját látták az amerikai utakon – számol be az Inside EVs.  A Cybertruckot hivatalosan 2019-ben mutatta be Elon Musk egy nagyszabású eseményen. A futurisztikus, a cyberpunk stílus által ihletett elektromos pickup robosztus, szögletes megjelenésével sokak érdeklődését felkeltette. Az utóbbi időszakban több darabot is megfigyeltek az utakon, ezek többsége viszont nem új autó, hanem egy ideje létező prototípus. Musk a közelmúltban elismerte, hogy van még mit finomítani a modellen, ezért egy ideig még biztos nem látjuk a kész kocsit.

 Sajtóértesülések szerint a modell 2023 közepére állhat készen, a pletykát Franz von Holzhausen, a Tesla vezető járműtervezője január közepén egy interjúban nem cáfolta, de nem is erősítette meg. A vállalat március 1-én tartja befektetői napját, az eseményen rendszeresen fontos bejelentéseket tesznek. Elképzelhető, hogy ekkor a Cybertruck egy frissített tervéről is lerántják majd a leplet. A legújabb megfigyelés alapján a pickup a korábbiakhoz képest kompaktabb és alacsonyabb lett – persze az is elképzelhető, hogy a fotózás szöge befolyásolja az érzékelést. 

Mivel a kocsin látható az eredeti, hatalmas ablaktörlő, feltételezhető, hogy egy régebbi prototípusról van szó – Musk ugyanis már elmondta, hogy ezt az elemet le fogják cserélni. Szembetűnő különbség továbbá a régi verzióhoz képest, hogy más lett az autó eleje és világítása. A pickup visszapillantója is igen szögletes, Musk korábban arról beszélt, hogy az oldalsó tükröket a tulajdonosok tetszés szerint eltávolíthatják majd.

Advertisement

Egyelőre marad a találgatás, hogy végül miként fog festeni, milyen tulajdonságai lesznek a már kész Cybertrucknak. A bemutatásig a rajongóknak a hasonló fotókra, valamint a Tesla képviselőinek megszólalásaira kell hagyatkozniuk.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Magyar mérnöki csúcstechnológia: intelligens forgalomirányítás a BME és Magyar Közút közös projektjében

A „digitális iker” segítségével nemcsak a közlekedés biztonsága növekszik, hanem lehetőség nyílik a vezetőtámogató és önvezető rendszerek fejlesztésére is, ami a jövő intelligens közúti forgalomirányításának alapját képezi.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Világviszonylatban is kiemelkedő fejlesztés zárult le az M1-M7 autópálya közös szakaszán: a napokban helyezték üzembe azt a szuperszámítógéppel kiegészített rendszert, amely a forgalom valós idejű érzékelése és modellezése révén a jövő közúti közlekedésének alapvető építőeleme lesz – közölte a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) az MTI-vel – írja az alternativenergia.hu. A közlemény szerint a Magyar Közút munkatársai az M1-M7 autópálya mintegy 800 méternyi budaörsi szakaszán 39 különböző szenzort helyeztek el, amelyek valós időben figyelik a járművek mozgását a kijelölt útszakasz mindkét oldalán, az így keletkezett információkat pedig folyamatosan továbbítják a cég adatközpontjában elhelyezett szuperszámítógépbe. A BME Gépjárműtechnológia Tanszékének munkatársai elvégezték a kihelyezett műszerek (radarok, LIDAR, hőkamerák, és különböző látószögű optikai kamerák) kalibrálását, valamint kidolgozták és betanították a mesterségesintelligencia-alapú modelleket, így a rendszer képes az útszakasz digitális leképzésére. Ebben a “digitális iker” néven futó rendszerben valós időben jelenik meg az autópálya összes tereptárgya, valamint az ott közlekedő valamennyi jármű – tették hozzá.

“A digitális iker ugyanakkor ideális lehetőséget teremt a vezetőtámogató vagy önvezető rendszerek tesztelésére is” – mondta a közlemény alapján Rövid András, a BME környezetérzékeléssel foglalkozó kutatócsoportjának vezetője és az Eureka projekt szakmai vezetője. Az M1-M7 okosautópálya-szakasza a jelenlegi 800 méterről hónapokon belül 1500 méteresre bővül, tovább növelve a tesztelési lehetőségeket – közölték. Kiemelték, hogy az itt nyert értékes tapasztalatokra építve kezdődhet majd meg a jövő közlekedésének alapját képező intelligens forgalomirányítás infrastruktúrájának nagyobb léptékű kiépítése; a fejlesztés egyik kiemelt célja a balesetek számának drasztikus visszaszorítása. Emellett egy ilyen rendszer képes olyan dinamikus forgalomirányítási műveletek önálló, biztonságos végrehajtására is, mint például a leállósávok helyzetfüggő használata – fejtették ki.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák