Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Tisztább jövőbe fektet az Audi

Létrehozva:

|

Valószínűleg az első üzemanyagcellás szériamodell, a Toyota Mirai bemutatása is szerepet játszott az Audi – illetve a mögötte álló VW konszern – döntésében: elkezdik fejleszteni saját üzemanyagcellás hajtásláncukat. Erre utal legalábbis, hogy bejelentették, megvásárolták az ehhez szükséges szabadalmi jogokat.

Az üzemanyagcella-fejlesztés az autóiparban jó tizenöt éve folyik, de sokáig úgy tűnt, a hidrogénből és oxigénből vizet és áramot előállító készülék csak egy újabb túl drága zsákutca. Ám a Toyota Mirai bemutatása felkavarni látszik az állóvizet. Ahhoz azonban, hogy egy gyártó ilyen hajtást fejlesszen, szüksége van azokra a szabadalmi jogokra, amelyeket a Ballard Power Systems birtokol. A kis kanadai cég megkerülhetetlen, hisz maga az üzemanyagcella az egykori cégalapító, Geoffrey Ballard találmánya.

A nagy autógyárak többsége már korábban megszerezte a szabadalmi jogokat: a Mercedes és a Ford azzal, hogy megvette a Ballard autóipari részlegét, a többi gyártó – a Toyota, a Honda, a GM és a Hyundai – pedig hasonlóképp bevásárolt, így lassan már csak a VW-nél hiányoztak a jogok a fejlesztéshez. A német óriás azonban mindeddig inkább más alternatívákban gondolkodott: előbb a dízelmotor, majd az elektromos és a hibrid hajtások fejlesztésére koncentráltak, egyébként jellemzően évekkel lemaradva a konkurensek mögött. Most azonban, hogy az üzemanyagcellás hajtás is gyártásra érett technológiává vált, úgy néz ki, nem húzzák tovább az időt. A szabadalmak megvásárlása persze csak az első lépés, az első saját fejlesztésű, működőképes rendszer bemutatásáig még évek telhetnek el, de a látszat ellenére a konkurencia sem jár sokkal előrébb, hisz az ilyen autók elterjedéséhez hiányzik a megfelelő infrastruktúra.

Bár üzemanyagcellás prototípusok sok éve részt vesznek a forgalomban világszerte, a hidrogén-kutak lassú terjedése miatt akkor sem lennének teljes értékű alternatívái a benzinnel, gázolajjal vagy akár földgázzal működő járműveknek, ha nem kerülnének három-négyszer annyiba, mint egy hagyományos személyautó. Ám mivel az elektromos hajtás terjedése lassabb, mint azt sokan várták, úgy néz ki, most mégis ismét a hidrogénüzem felé fordul az autógyártók figyelme.

Advertisement

forrás: totalcar.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Megújul a budapesti buszflotta: érkeznek a klímás, alacsonypadlós, elektromos járművek

Közel 300 új busz érkezik Budapestre.

Létrehozva:

|

Szerző:

Majdnem 300 új busz, köztük elektromos csuklós járművek érkeznek Budapestre – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn az MTI-vel. A közlemény alapján jelentősen megújul a fővárosi közösségi közlekedés járműparkja azzal a mintegy 300, a BKK szolgáltatói által beszerzett dízel és elektromos autóbusszal, amelyek egy része már idén nyáron forgalomba áll Budapesten. A hamarosan érkező modern, alacsonypadlós, klimatizált, fedélzeti kamerákkal, valamint korszerű utastájékoztató rendszerrel ellátott dízel autóbuszok még kényelmesebb és biztonságosabb utazási élményt biztosítanak – tették hozzá. Az új flotta részeként 2026 tavaszán elektromos autóbuszok is érkeznek, melyek között az országban egyedülálló módon csuklós elektromos járművek is megjelennek a fővárosi közösségi közlekedésben – írták.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák