Zöld Közlekedés
Új Ford bringák a láthatáron

A spanyol Mobile World Congress rendezvényen mutatták be az új elektromos kerékpárjaikat. A két bringa egyelőre koncepció, melyet a Dahon készített a Ford együttműködésével.
A képen a bal oldalon áll a MoDe:Me, egy városi elektromos bringa, mellette pedig a MoDe:Pro, mely a különleges furgonnal összedolgozva a városi csomagszállítás mestere lehet.
Természetesen mindkét bicikli lítiumos akksit kapott. A 200W-os motor kicsit soványnak tűnik, de a városi közlekedésre szerintünk ez is megteszi. Az alábbi videóban tudod megnézni a részleteket:
A Fordnak egyébként nem ez az első próbálkozása elektromos bringák fejlesztésére; 2013-ban a korábbi koncepció bringájukat a Pedegoval készítették el – ez európai szemmel kicsit nehezen volt kedvelhető… Az ez előtti modelljük viszont minden igényt kielégített.
forrás: hatszel.hu

Zöld Közlekedés
Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche
A Porsche, a Volkswagen konszern sportkocsikat gyártó leányvállalata jelentősen növelné kapacitását az elektromos autókban használatos akkumulátorok gyártásában.

A Porsche évi 10-20 gigawattóra áramtároló kapacitással rendelkező akkumulátorcellák előállítására alkalmas üzemberuházást tervez a következő években – jelentette be Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója szerdán a stuttgarti vállalat féléves eredménybeszámolója alkalmából tartott telefonos konferenciabeszélgetésen. A Porsche befektetőket is toboroz beruházási terve megvalósításához. “Egy 20 gigawattórás akkumulátorcella-üzem 2-3 milliárd eurós beruházást igényel” – mondta Meschke, hozzátéve, hogy a cég számára ez túl nagy pénzügyi terhet jelentene, ezért külső befektetőket is be kíván vonni.
A Porsche májusban teljes egészében átvette a korábban a Customcells vállalattal üzemeltetett Cellforce akkumulátorcellás közös vállalatot. A közös vállalat eredetileg 100 megawattóra kapacitást tervezett létesíteni egy Reutlingen és Kirchentellinsfurt közös ipari területén fekvő üzemben. A Porsche a nagyteljesítményű cellákkal kapcsolatos terveit a Volkswagen konszern akkumulátoros leányvállalatával, a Powerco-val együttműködésben valósítaná meg. A Cellforce és a Powerco együttműködése szinergikus előnyöket kínál – mutatott rá Meschke. Egyrészt a Powerco úgynevezett “egységcellát” tervez a konszern tömegmárkái számára kialakítani, másrészt a Volkswagen konszernnek részesedése van a svéd Northvolt akkumulátorgyártó vállalatban is, amellyel együtt nagyteljesítményű cellákat akarnak gyártani Észak-Svédországban. A Porsche akkumulátorcellákat gyártó üzemének a helyszínéről még nem született döntés – mondta Meschke. Megfogalmazása szerint ehhez “szépségversenyt” rendeznek majd európai országok, valamint az Egyesült Államok és Kanada bevonásával.
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés