Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

3D-nyomtatóval gyártanak autót Amerikában

Létrehozva:

|

Mi lenne, ha nem milliárdos gyártósorokon készülnének az autók, hanem csak a tervrajzok között kéne válogatnunk? Az Oak Ridge-i amerikai nemzeti laboratóriumban (mely az energiaügyi minisztérium része) ilyesmivel kísérleteznek, 3D-nyomtatóval szeretnének autót gyártani – írja a USA Today.

A lap emlékeztet: az autógyártás meglepően hasonlóan indult, eredetileg személyre szabottan gyártották le a kocsikat az első megrendelőknek a készítők. A különbség az, hogy az autó akkoriban úri huncutság volt, most pedig épp az a forradalmi, hogy széles körben elérhetőek lesznek az egyedi darabok. A 3D-nyomtatás éppen berobban, mint a számítógép a nyolcvanas években. Fogalmunk sincs, a közeljövőben mi mindenre leszünk képesek ezzel a technológiával. – mondta James Earle mérnök, aki a projekten dolgozik. Az Oak Rigde elképzelésének része egyébként, hogy erősítsék az amerikai ipart és csökkentsék az ország energiafüggőségét.

Májusban készült az első
„Azzal kísérletezünk, hogy hogyan lehet a 3D-nyomtatást hatékonyan felhasználni a gyártásban” – mondta Brian Post kutató, aki szerint akár egy nagyságrenddel olcsóbban lehet így autót gyártani. Mivel a nyomtatás során az alapanyagot rétegről rétegre viszi fel a nyomtató egy felületre, sokkal kevesebb alapanyag veszik kárba, és a nagyon aprólékos részleteket is könnyebben tudja kezelni a technológia. A laboratóriumban egyébként nemcsak autókkal foglalkoznak, gyártanak például művégtagokat is.
Májusban nyomtatták ki az első autót, melyek neve Strati, és vázuk teljes mértékben Oak Ridge-ben készül. Júniusban ki is próbálták, Earle szerint sokkal jobban ment, mint gondolták. A kocsi 38 óra alatt készült el, hajtáslánca és felfüggesztése egy Renault Twizy-ből származik.

Meglepően halk volt, a vázból nem jön semmilyen zaj, mert egy darabból van.
– mondta Earle. A váz egyébként szénszálból készül. Az autóból összesen hármat nyomtatnak, a technológiát viszont más termékekre, így autókra is alkalmazni fogják.

Advertisement

forrás: index.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Megérkeztek az új Citarók: modernebb és kényelmesebb buszok járnak a fővárosban

További modern dízel autóbuszok állnak forgalomba.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

28 új Mercedes-Benz Citaro autóbusz áll forgalomba a fővárosban – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel. Az alternativenergia.hu tájékoztatása szerint az ArrivaBus Kft. által üzemeltetett új alacsonypadlós, klimatizált, fedélzeti kamerákkal és korszerű utastájékoztató rendszerrel ellátott autóbuszok Pesterzsébetet, Csepelt, Kőbányát, valamint Soroksárt a belvárossal összekötő vonalakon járnak majd. Az új buszok nemcsak teljesen alacsonypadlós kialakításukkal szolgálják a kényelmes utazást, hanem erőteljes klímaberendezéssel és USB-töltőpontokkal is felszereltek. A járművek a legkorszerűbb közlekedésbiztonsági technológiákkal segítik a sofőröket: holttérfigyelő, tolatókamera, táblafelismerő rendszer és éberségfigyelő, valamint gyalogosvédelmi rendszer is található a járművekben – ismertették.

Közölték azt is, hogy a BKK megrendelésére 2027-ig összesen több mint 300 dízel és elektromos autóbusz áll majd forgalomba. Eddig 65 dízel meghajtású jármű érkezett meg a fővárosba, melyek közül 59 csuklós Mercedes-Benz Citaro G, hat pedig maximidi Mercedes-Benz Citaro K típusú. Az új dízel és elektromos autóbuszokkal 2027-re a fővárosi buszállomány közel 90 százalékát korszerű EURO 5-ös, vagy annál modernebb hajtásrendszerű autóbusz teszi majd ki. Ezzel évente majdnem nyolcezer tonnával kevesebb károsanyag kerül Budapest levegőjébe.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák