Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

A Huszár Gál Iskola helyi hő és hűtési igényének kielégítése megújuló energiaforrással

Létrehozva:

|

Az Új Széchenyi Terv keretében, a KEOP-2012-4.10.0/B pályázaton belül 2014. áprilisában indult el a fűtéskorszerűsítés a Huszár Gál Gimnázium, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában. A projekt célja az intézmény fűtési és használati meleg víz készítési hőenergia igényének kielégítése megújuló energiaforrás.

A KEOP-4.10.0/B/12-2013-0074. számú projekthez az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás mértéke: 32.246.730 Ft.

A beruházás keretében beépítésre került egy 130kW kimeneti teljesítményű talajhő/víz hőszivattyú, illetve 26 db 100 méter mély talajszonda az épület fűtési és HMV igényének részleges fedezésére. A hőszivattyú a meglévő kondenzációs kazánok hőtermelési folyamatát támogatja meg -4 C-os külső hőmérsékletig, amellyel a hőenergia igény közel 63%-át lefedi.

A projekt eredményeként az energiaköltségek mintegy 15,6%-al csökkenek, amely éves szinten közel két millió forintos megtakarítást jelent az Intézmény számára.  A 2014. szeptember végén lezárult beruházás közvetlen célja az Iskola számára költséghatékony működési környezet megteremtése, ezáltal fenntarthatóságának erősítése. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.

P1060259 SAM_0743

 

A projekt kedvezményezettje:

Advertisement

Huszár Gál Gimnázium, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Kapcsolat:

Huszár Gál Iskola
4030 Debrecen, Diószegi út 21.

Tel.: 06-52-537-078

e-mail: huszargaliskola@freemail.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!